TIMANTIT

Kehitysryhmä Timantit harjoittelee kahdesti viikossa: toisen jääharjoituksen yhteydessä on myös oheisharjoitukset. Ryhmä on suunnattu lapsille, jotka ovat oppineet perusluistelun alkeet.

Timanteista saa hyvät pohjataidot taitoluisteluun, jatkaapa luistelija harrastustaan yksin- tai muodostelmaluistelun parissa. Luistelullisesti tärkein tavoite on perusluistelussa harjaantuminen, mm. oikean luisteluasennon vakiintuminen sekä polven ja nilkan pehmeä käyttö. Vahva perusluistelutaito on pohja myöhemmin harjoiteltaville, yhä haastavammille lajiliikkeille. Kehitysryhmässä luistellaan taitoluistimilla.

Timanteissa harjoittelu on lasten kehitysvaiheen mukaisesti leikinomaista. Luistelutaitojen lisäksi  harjoitellaan toimimaan ryhmässä ja ryhmänä yhdessä sovittujen sääntöjen mukaan. Yhteishengen luomiseen ja ryhmäytymiseen panostetaan erityisesti kesätreeneissä, heti uuden kauden alkaessa. Timanttien harjoituksissa lasta ohjaava palaute on positiivista ja kannustavaa. Oheisharjoituksien päätavoite on kehonhallinnassa harjaantuminen. Monipuolisissa harjoituksissa yhdistyvät leikin keinoin eri liikuntalajit ja venyttely.

Kehitysryhmään noustaan yleensä luistelukouluvalmentajan suosituksesta tai erillisen taitoarvioinnin perusteella. Timanteissa luistellaan tavallisesti 1-3 vuotta. Timanteista voi edetä tulokas-sarjassa kilpailevaan Safiirit-joukkueeseen.

Timanttien vastuuvalmentajana toimii Sara Räkköläinen.

Ryhmää koskevat tiedustelut

ktk.nuortenvalmennus@gmail.com tai