SAFIIRIT

Safiirit on vuonna 2012 perustettu, lasten alkeismuodostelmaluistelujoukkue. Joukkue harjoittelee esiintymistä ja kilpailemista kansallisissa tulokkaissa.

Safiirien kauden tavoitteena on kehittää perusluistelutekniikkaa sekä harjoitella alkeistason muodostelmaluistelua. Safiireissa opitaan toimimaan myös osana joukkuetta. Lisäksi tavoitteena on osallistua kilpailuihin, joista haetaan iloisia kokemuksia, onnistumisia ja lajikulttuuriin tutustumista. Oheisharjoittelussa keskitytään perusliikunnallisiin taitoihin sekä lajikohtaiseen kehonhallinnan, nopeuden, tasapainon ja liikkuvuuden harjoittamiseen.

Safiirit esiintyvät myös seuran näytöksissä.

Safiireja edeltävä taitotasoryhmä on Timantit. Safiireista on mahdollisuus edetä ylempiin ryhmiin. Joukkueeseen noustaan Timanteista valmentajan suosituksesta tai erillisen testiluistelun kautta.

Joukkueen vastuuvalmentajana toimii kaudella 2023-2024 Sara Räkköläinen.

Joukkuetta koskevat tiedustelut sähköpostilla

ktk.nuortenvalmennus@gmail.com     tai      ktk.taitoluistelu@gmail.com