Luistelukoulun ohjeet

Harjoitukset

Luisteluharjoituksiin tullaan hyvissä ajoin, noin 15 minuuttia ennen jäälle menoa.

Hallin ilmoitustaululta voi tarkistaa taitoluistelijoille varatun kopin numeron (KTK). Lisäksi koppien ovissa on kopissa olevien ryhmien nimet.

Vanhemmat auttavat luistelukoululaisille kopissa luistimet jalkaan, kypärän hyvin päähän ja tarkistavat alla oleva listan kohdat. Tämän jälkeen vanhemmat voivat poistua kopista. Jään jälkeen vanhemmat hakevat lapsen kopista.

Seuraavat asiat tulee tarkistaa lapselta ennen jäälle menoa:

• WC-asiat on hoidettu.
  • Luistimien nauhat on sidottu kunnolla.
  • Nimilappu on kiinnitetty kunnolla.
  • Lapsella on hanskat ja kypärä päässä.
  • Luistimissa on teräsuojat.
  • Lapsella on luisteluun soveltuva lämmin vaatetus, joista ei aiheudu vaaratilanteita.

Vanhemmat eivät voi osallistua jääharjoittelu- tai oheistunneille lapsen mukana. Poikkeuksena tarvittaessa luistelijan ensimmäinen kokeilukerta, josta tulee keskustella etukäteen valmentajan kanssa.

Pienten lasten vanhempien toivotaan pysyvän tavoitettavissa luistelutunnin ajan esim. katsomossa tai kahviossa, lapsen wc-hädän, loukkaantumisen tai muun tarpeen yllättäessä. Valmentaja ei voi poistua jäältä kesken tunnin.

Kengillä kulkeminen kaukaloalueelle on jäähallin puolesta kielletty, joten lapset tulevat kopista jäälle ja takaisin yhdessä ohjaajien kanssa.

Kokeilu, ilmoittautuminen, maksut

Uusi luistelija voi kokeilla luistelua yhden (1) kerran ilmaiseksi, jonka jälkeen hänen tulee ilmoittautua seuran jäseneksi. Ilmoittautuminen tapahtuu seuran kotisivujen ilmoittautumislomakkeen kautta. Luistelukoulut täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Maksusäännöt löydät myös kotisivuiltamme. Kaikki ilmoittautuneet luistelukoulujen alle 15-vuotiaat seuran jäsenet ovat STLL:n kautta vakuutettuja luistelutapaturmien varalta. 15 vuotta täyttäneiden luistelijoiden tulee hankkia itse henkilökohtainen tapaturmavakuutus tai STLL:n kilpailulisenssi. Luistelukoululaisen tulee ilmoittautua aina uudelle kaudelle kotisivujemme ilmoittautumislomakkeen kautta (joka syksy ja kevät).

Näytökset, tiedottaminen

Jokaisen syys- ja kevätkauden lopussa seura järjestää näytöksen, johon osallistuvat kaikki luisteluryhmät esittämällä oman ohjelmansa.

Ajankohtaisista tapahtumista tiedotetaan seuran Facebook ja Instagram tileillä sekä lisäksi sähköpostilla.

Lopettaminen

Luistelun lopettamisesta toivotaan tietoa oman ryhmän valmentajalle/ohjaajalle sekä seuran sähköpostiin ktk.luistelukoulu(at)gmail.com

Antoisia luistelu- ja katsomohetkiä!